Bakning hela dagen =o)

Imorse gick jag o lämnade Tindra hos Lena kl 8..
Jag gick o träffade Marielle vid Lidl..
Vi tog oss en promenad runt Stenby.. Sen gick vi in på Ica oxå.. var ju tvungen att handla hem sirap, så jag kunde baka =oP

Hemma igen vid 9..
Då var det bara att börja med bakandet..
Först en tigerkaka blev det.. o sen bulldegen.. måste ju jäsa så länge bara =o/
Fixade bara lite här hemma under tiden..
Tog o tvättade en maskin..

Sen så var det bara att göra bullarna, när degen äntligen hade jäst..
Sen var kl helt plötsligt efter halv 2..
Så då gick jag iväg o hämtade Tindra..
Hon hade haft det bra idag.. dom hade varit i skogen.

Vi gick direkt hem.. Tindra fick smaka en bulle då.. hehee hon tyckte iaf om dom =o)
Hon satte sig o kollade på alfons..
O jag fortsatte o baka.. fast jag hängde upp tvätten först, o satte igång en till maskin.. Hehehe mycket tvätt här =oP

Blev att jag bakade kolakakor (första gången)  o dom blev jättegoda..
O så blev det en sockerkaka oxå..
Så nu ligger det mesta i frysen.. men lär säkert gå åt på lördag =oP

Sen kom Håkan hem efter 4.. Då tog vi oss en fika.. Måste ju ha nån försöks kanin =oP
Men han tyckte iaf om både bullarna o kakorna =o)

Kvällen blev bara lugn.. Lekte med Tindra bara..
Käkade sen mat efter kl 6, o så var det bara o lägga Tindra efter det..
Nu sover hon som en stock..

Ska oxå gå o lägga mig snart..  måste ju upp tidigt imorgon.. börjar ju halv 8..
Tur att man bara jobbar till 1.. Hinner man fixa lite här hemma =o)

Allt för mig nu!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0