Alexander 1 år.. Bvc besök =o)

Ja idag den 28 september blir min lilla prins Alexander 1 år..  =o)
Jösses vad tiden har gått fort. Känns som det inte alls var längesen han var nyfödd..

Han går inte själv än.. =o/ men snart så.. Han går ju iaf med läragåvagnen i räserfart =oP o vid möbler o allt går han ju..

Måste även gratulera min vän Dessi som oxå fyller år idag.. Stort grattis till dig =o)

Tindra var ju ledig idag med.. så vi firade Alexander efter kl 7 imorse..
Han fick en spöketlaban ryggsäck, en leksak som spelar massor o en hammare o bankbrädda =oP
Det tyckte han var bra saker..

Sen till kl 8 så gick jag o barnen till Bvc i fröslunda.. Alexander hade ju fått tid kvart över 8 på 1 års kontroll..
Han hade gått upp nästan 1 kg på 4 veckor.. Vilket var bra eftersom han låg under kurvan..
Men på längden hade han bara växt 1 cm =o/ Men dom kan ju stå still ett tag o sen kommer det mer på engång istället..

O så fick han ju 2 sprutor oxå.. Blev jätte ledsen =o/ men det gick över ganska fort..

Sen knallade vi därifrån.. Tog då o träffade Sofia o hennes dotter i fröslunda..
Vi knallade ner till stan.. Jag var tvungen att sätta in småpengar på banken.. 50 öringarna försvinner ju nu.. så tog alla mina småpengar.. 616 kr sammanlagt =oP
Sen gick vi till apoteket..

Gick sen vidare till Barnhörnan o kollade lite där..Hittade en fin typ väst åt Alexander för 29 kr.. o en jättefin kappa till Tindra som hon kan ha i vinter, 129 kr för den.. men det var det värt.. dom kostar ju runt 400- 500 i affären =o)

Sen gick vi hemåt.. så en promenad i höstvädret blev det iaf..
Inte så himla skönt väder ute idag..

Gick hem o åt lite o sen bytte jag sängkläder åt alla.. o la dit nytt..
O så har jag tvättat 3 maskiner oxå.. ska snart hänga upp sista tvätten =oP

Sen blev det att diska o plocka undan lite..
O så lek med barnen oxå..
Alexander har typ gått o ropat papp pappa hela dagen =o) *så gullig*
Kollade lite film med Tindra oxå..

Tindra fick svälja 2 tabletter idag, för första gången.. o hon klarade det jättebra =o)
Lagade sen mat vid kl 5.. o diskade bort disken igen..

Sen så kom mina föräldrar hit vid kvart i 7..
Fikade lite o Tindra lekte med morfar o Alexander var mest med mormor =o)
Tindra fick en fin bok av dom.. o Alexander fick en keno rad... så nu kan man ju hoppas att han vinner pengar åt oss =oP

Efter kl 8 åkte dom o då hade ja lagt barnen oxå..
Så nu sover mina sötisar =o)

Ska bara ta det lugnt nu, innan det är dags att sova..

Imorgon så börjar ju Alexander inskolningen hos dagmamman..
Hoppas det kommer gå bra =o)

Allt för mig!

Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0